Wednesday, February 10, 2010

Minu esimesed kokkupuuted kohaliku vôimuga

Selleks, et ametilikult end Hispaaniasse elama registreerida tuleb end NIE-ks vormistada. Kairi oli selle protseduuri juba läbinud ja mulle 8. veebruariks kella 10.30 aja kinni pannud. Selleks tuli meil hommikul pisut varem end yles ajada ja rongiga Torremolinosesse sôita. Rongi astudes môtleme môlemad, et oleks ometi Eestis kah sellised rongid.

Torremolinoses tuli meil pangas NIE tasu maksta 10.10. Panga uksel on suur silt, et siin teenindatakse ka inglise keeles. Sees aga selgus, et ikka yldse mitte. Noh, aga ega seda pole väga vaja. Siis veel yhes fotopoes passikoopia teha ja järjekorda.

Enne mind on kolm neli inimest veel ôues ukse taga. Kell 10.00 sissejôudes vangutati kyll pead, et ma pidin ju poole tunni pärast tulema aga juhatati siiski tahapoole yhe naise juurde. Ta vist ytles tere (igatahes rohkem ta minuga ei rääkinud) ja siis hakkas meeletu aeglusega minu täídetud paberitelt andmeid arvutisse sisestama. Tundus, et lisaks tema aeglusele oli aeglane veel ka systeem, sest iga kord kui ta mingid andmed sisse oli pannud, siis tuli oodata ja tema sisustas seda kyynte närimisega. Andmed said sisestatud ja printerisse ôige planketki pandud, aga vahepeal oli kòrval lauas teenindaja juures yks imekaunis mustanahaline naine käinud ja nyyd tuli naaber teenindajaga sel teema elavalt ja pikalt jutustada. Siis muutus minu aeglane teenindaja tôeliselt kiireks järsku - mitte kyll teenindamises vaid vestluses:) Aga no samal ajal kätega vehkida ehk rääkida ja print nuppu vajutada, seda oleks pisut palju tahta :) Ega mul polnud ka kuskile kiiret.
Lòpuks oligi minu tähtis dokument trykitud. Nyyd veel vaja toodud paberid ja passikoopia kokku klammerdada, aga klambrid on otsas... Siis tuli väga aeglaselt suure raudkapini liikuda, sealt teisest klammerdajast viis kuus klambrit vôtta ja oma klammerdaja laadida - tundus tôelise Tööna :) nii itsitama ajas. Ma kyll oleks tahtnud talle ennustada, et need paar klambrit saavad kohe jälle otsa, aga no mida mina ka töö tegemisest tean :)
Ehk oleks selline imeaeglane teenindamine iseenesest vôib-olla normaalne, kui ma oleksin sellel päeval ainuke klient, aga samal ajal öeldi uksetaga ootavatele inimestele, et nad peavad täna veel kaks tundi ootama vôi parem tulgu yldse homme hommikul tagasi... No igatahes sain oma asjad aetud ja ôppetunni, et siin maal hoitakse tööd hoolega :)

No comments:

Post a Comment